woensdag 9 januari 2013

Mijn Vriend ' XAVIER '

Enkele weken geleden geraakte hij met zijn been gekneld tussen de pedaal van zijn  zware bakfiets.Een maand geleden  kwam ik hem als buur en vriend tegen in de Tinnenpotsraat in Gent.Na een zware beenoperatie huppelde hij op krukken.

Ik vroeg hem waar hij naartoe ging en zei 'een boodschap doen'.Hij bleek kaarsen
nodig te hebben en wel die van 'supersoldie'.Uiteraard stelde ik voor die voor hem per fiets te halen.wij spraken af dat ik ze weg zou leggen in zijn  bakfiets voor zijn deur want mijn vriend was uiteraard al peddelend naar café 'Folklore'.
Juist voor Kerst zag ik hem in eethuis 'De Lieve',met zijn krukken en een pint aan de toog.Samen hebben wij een dagschotel geëten, gefilosofeerd.

Dit was mijn laatste ontmoeting met Xavier.

Van één zaak heb ik echt spijt ! Hij was bij de knapste tekenaars tijdens zijn studiejaren. Verleden jaar vroeg ik hem wat te oefenen (sinds 30 jaar niet meer getekend en deed toen een poging in Koffiehuis 'ROCOCO' in Patershol.



Ik had gehoopt dat hj een portret van Fer'O zou maken.

Geen opmerkingen: